Jak szybko wrócić do swojej figury po 9mc

Jak szybko wrócić do swojej figury po 9mc

Zajście w ciążę przeważnie wiąże się z zyskaniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, żeby szybko wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O upragnioną sylwetkę dobrze zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby katować się drastyczną dietą. Organizm przyszłej matki zużywa trochę więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie wysoko przetworzonego jedzenia oraz słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To lekarz może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym wsparciem kobiety w walce o upragnioną sylwetkę są codzienne spacery z maleństwem. Przyniosą one korzyści tak samo mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną figurę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje młodym mamom.